بازرگانی یدک گستر
Rated 4.7/5 based on 1015 reviews

غول‌پیکرترین ماشین روی زمین (+عکس)

شنیدن برخی اعداد بیش از آنکه حیرت‌آور باشد، باورناپذیر است. دامپ‌تراک 75710 شرکت بلاز مثالی خوب برای این گفته است: غولی آهنی با ظرفیت بار 450 تن و نیروی 23 هزار اسب‌بخار.

 

belaz 75710



مواردی وجود دارند که اعداد حیرت‌آور نیستند، بلکه غیر قابل باورند: دو موتور 16 سیلندر نیرویی معادل 23 هزار اسب‌بخار تولید می‌کنند، و ظرفیت حمل معادل 450 تن است. اینها اعدادی هستند که متخصصان بلاروسی شرکت Belaz به واسطه رونمایی از جدیدترین محصول خود به آنها رسیده‌اند. زمانی‌که کامیون کمپرسی 75710 این شرکت در سال 2015 / 1394 قدم به جاده گذاشت، تبدیل به بزرگ‌ترین و پر بازده‌ترین کامیون‌های ویژه معادن (دامپ‌تراک) دنیا شد.
شرکت بلاز که نزدیک به یک سوم تمام دامپ‌تراک‌های مشغول به کار دنیا را می‌سازد، هر ساله حدود 2000 دستگاه از این خودروها را وارد بازار می‌کند. دامپ‌تراک 75710 که بزرگترین محصول این شرکت است، در مقایسه با بزرگ‌ترین مدل 360 تنی این شرکت 25 درصد ظرفیت بیشتری دارد. در عین حال، به لطف گیربکس الکترومکانیکی ولتاژ مستقیم و چهار موتور الکتریکی کششی روی هر چرخ، مصرف انرژی آن از مدل‌های قبلی کمتر است.

دو موتور وظیفه بلند کردن بارهای سنگین را بر عهده دارند. هر کدام از این موتورها به 16 سیلندر با اندازه مشت
مایک تایسون مجهز هستند، و حجم موتور دیوانه کننده‌ای معادل 65 لیتر دارند. در وضعیت خالی، یکی از این موتورها خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند؛ اما زمانی‌که هر دو موتور روشن هستند، حداکثر سرعت آن به 65 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

دامپتراک بلاز 75710



مسئولان شرکت ادعا می‌کنند زمانی‌که تمام ظرفیت بارکش مدل 75710 با 450 تن سنگ معدن پر شده و روی شیب 10 درصد (حداکثر شیب مجاز طبق استانداردها) حرکت می‌کند، دامپ‌تراک آنها قادر است به راحتی سرعت خود را در سطح 40 کیلومتر بر ساعت حفظ کند.

مدل جدید شگفتی‌های دیگری هم دارد: 75710 علاوه بر چابکی خودرویی سبز است؛ حداقل در مقیاس خودروهای دامپ‌تراک که وزنی نزدیک به 400 تن دارند. به لطف دو محور صفحه گردان که می‌توانند 8 چرخ این غول آهنی را به طور مستقل حرکت دهند (چرخ‌هایی که هر کدام 1.6 متر ضخامت دارند)، شعاع چرخش این دامپ‌تراک تنها 20 متر است. چنین عددی برای خودرویی که طول کلی آن 20.5 متر است چندان هم بد نیست.

جانمایی کابین 75710 نیز مانند سایر دامپ تراک های بلاز است. بنابراین هر راننده‌ای که با دامپ‌تراک‌های امروزی آشنایی داشته باشد، می‌تواند پشت فرمان مدل جدید نشسته و آن را هدایت کند. با این وجود، شرکت بلاز شبیه‌سازی را برای آموزش رانندگی این مدل ارائه کرده است. یک سیستم باد خودکار فشار تمام چرخ‌ها را کنترل می‌کند. سیستم مراقبت و پایش ویدئویی، گرمایش و سرمایش کابین، و عایق صوتی که میزان سر و صدا را زیر 80 دسی‌بل نگاه می‌دارد همه مطابق با استانداردهای این گونه خودروها هستند.

 

belazدامپتراک بلاز

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

اشتراک گذاری