بازرگانی یدک گستر
Rated 4.7/5 based on 1015 reviews

کمپرسور صنعتی

آشنایی با انواع کمپرسور صنعتی

کمپرسور صنعتی وسیله ای است که نیرو را با استفاده از موتور الکتریکی، موتور دیزل یا بنزینی وامثالهم به انرژی ذخیره شده یعنی هوای فشرده شده، تبدیل می کند.

 

با استفاده از روش های مختلف، کمپرسور، هوای بیشتری در مخزن ذخیره نموده و فشار هوا را افزایش می دهد. هنگامی که فشار هوای داخل مخزن به بالاترین حد خود برسد، کمپرسور خاموش می شود. آنگاه این میزان هوای فشرده شده تا زمان استفاده از آن در مخزن نگه داری می شود. انرژی پتانسیل حاصل از این دخیره سازی برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. وقتی فشار باد داخل مخزن ذخیره سازی به پایین ترین حد ممکن رسید،موتور کمپرسور صنعتی مجددا روشن شده و فرایند قبلی را تکرار می نماید.

کمپرسور باد صنعتی نوع خاصی از کمپرسورهای هوای فشرده است. کمپرسور باد هوای اطراف خود را به داخل مخزن مکش نموده و بعد از ذخیره کردن داخل مخزن به هوای پر فشار تبدیل میکند. همانطور که می دانید، با عمل فشرده کردن هوا، دمای کمپرسور باد افزایش می یابد.برای همین موضوع بهتر است از فن های خنک کننده استفاده کنیم. به طور کلی انواع مختلفی از کمپرسورهای هوای صنعتی برای پاسخگویی به نیازهای هر برنامه خاصی وجود دارد. 

 

کمپرسورهای صنعتی نه تنها در کارخانه های تولیدی و فرآوری، بلکه در نیروگاه ها، سازه ها، کارخانه های تولید اتومبیل، واحد های جوشکاری، کارگاه های نقاشی، تعمیر و نگه داری کشتی ها و بسیاری از مناطق دیگر یافت می شوند.

کمپرسور هوا

انواع کمپرسور صنعتی بر اساس نحوه عملکرد


کمپرسورهای صنعتی بر اساس حالت عملکرد طبقه بندی می شوند که دو دسته متداول از آنها عبارتند از:


1) کمپرسور باد برگشت پذیر

 

2) کمپرسور باد دینامیک



کمپرسورهای صنعتی برگشت پذیر را می توان در دسته های زیر طبقه بندی کرد:
1-1 کمپرسور صنعتی درون خط
2-1 کمپرسور صنعتی دیافراگم
3-1 کمپرسور صنعتی تک کاره
4-1 کمپرسور صنعتی دو منظوره هوا
5-1 کمپرسور صنعتی V شکل
6-1 کمپرسور صنعتی Tandem Piston

7-1 کمپرسورهای هوا از نوعVane
8-1 کمپرسورهای پیچ

برخی کمپرسورهای صنعتی دینامیکی نیز عبارتند از:

1-2 کمپرسورهای صنعتی گریز از مرکز
2-2 کمپرسورهای صنعتی جریان محوری

ویژگی کمپرسور صنعتی را به هنگام خرید آن در نظر داشته باشید، چرا که هر از یک آن ها به تنهایی و یا جمعی بر تصمیم شما موثر خواهند بود. برخی از فاکتورهای مهم عبارتند از:

- تعداد مراحل فشرده سازی: مانند تک مرحله ای، چند مرحله ای و دو مرحله ای
- محیط خنک کننده: خنک کننده روغن، خنک کننده آب و یا خنک کننده هوا
- نوع درایو: کمربندی، زنجیری، توربینی، موتوری، و اتصال مستقیم یا با چرخ دنده
- روش روغن کاری: روغن کاری شونده یا بدون روغن

- میزان فشارباد: کم ، زیاد یا متوسط

-مصرف برق: تک فاز یا سه فاز

هنگام انتخاب یک کمپرسور صنعتی، ابتدا باید مشخص کنید که برای چه نوع استفاده ای نیاز به کمپرسور هوا دارید. در نظر بگیرید که آیا برای کاربردهای تخصصی به هوای فشرده نیاز دارید یا خیر. به چه مقدار هوای فشرده نیاز دارید؟ شما می توانید با بررسی ابزارها یا مشخصات تجهیزات مورد نظر برای استفاده از هوای فشرده شده، این کار را با پارامتر مترمکعب در دقیقه محاسبه کنید.

 

 

کمپرسور هوای صنعتی

 

برخی از مهم ترین کمپرسور های صنعتی عبارتند از:

الف - نوع Positive Displacement: این نوع کمپرسور صنعتی به کمپرسور باد جابه جایی مثبت هم شناخته میشود.وظیفه همه ی کمپرسور های هوا ، فشرده کردن هوای اطراف برای مصارف گوناگون است که به روش های مختلفی انجام میشود. این نوع کمپرسور هوای صنعتی به زیر دسته های دیگری تقسیم می شود که به شرح زیر است:

1. نوع Piston: این نوع سیستمی است که از روش عمل پمپ برای هدایت کردن جریان هوا به داخل مخزن هوا استفاده می کند. عمل پمپ از طریق استفاده از پیستون هایی که باعث می شوند هوا از طریق دریچه های یک طرفه در محفظه هوا ذخیره شود، حاصل می شود.

2. نوع Rotary Screw: در این سیستم از مسیرهای مارپیچ استفاده شده است که هوا را به داخل محفظه کمپرسور هدایت می کند، که با چرخش روتور های مارپیچ اسکرو ، حجم آن کاهش می یابد.

3.نوع کمپرسورVane: این سیستم با استفاده از یک واحد نصب تیغه مانند به طور خاص طراحی شده، هوا را به داخل محفظه هدایت می کند و پس از آن حجم برای فشرده سازی هوا کاهش می یابد.

ب- نوع Displacement پویا: این نوع کمپرسور صنعتی در کار خود از کمپرسورهای گریز از مرکز یا کمپرسور های محوری استفاده می کند. چرخش باعث تولید انرژی جنبشی در هوا می شود و به صورت فشار به انرژی بالقوه تبدیل می شود. این کار اغلب از طریق شتاب و کاهش سرعت کمپرسور برای فشار هوا انجام خواهد شد.

همانطور که مشاهده می شود ، دو نوع کمپرسور اصلی صنعتی وجود دارد. هر نوع طراحی مزایا و همچنین نقاط ضعف خود را دارد. پیدا کردن کمپرسور مورد نیازتان بستگی به عوامل مختلفی دارد که قرار است دستگاههای شما با آن ویژگی ها کار کند.

 

کمپرسور صنعتی چگونه کار می کنند؟


به نظر شما چه نوع کارهایی را می توان توسط کمپرسور صنعتی انجام داد؟ نکته جالب در مورد کمپرسور صنعتی این است که آنها نیازی به یک موتور بزرگ ندارند. در عوض می توان از کمپرسور، که دارای یک موتور واحد است ، برای تبدیل انرژی الکتریکی به جنبشی استفاده کرد. بسیاری از کمپرسورها از پیستون های برگشت پذیر استفاده می کنند. این به غیر از میل لنگ، میلگردهای پیستونی / پیستون و سرسیلندر و شیر است. هوا از مخزن به سمت ابزارها هدایت می شود و موتور اطمینان حاصل می کند که فشار کافی حفظ شود.

 

 

کمپرسور هوا

 

نوع متداول کمپرس displacement، یعنی rotary screw برخی از ساده ترین نوع کمپرسورهای صنعتی هستند، زیرا مجهز به سیستم خنک کننده داخلی بوده و نیاز به نگهداری زیادی ندارند. کمپرسورهای rotary screw از طریق دو روتور داخلی که در جهت های مخالف هم می چرخند، انرژی تولید می کنند. هوا بین دو روتور مخالف حبس شده و فشار داخل مخزن را تامین می کند. به دلیل سیستم خنک کننده داخلی، این کمپرسورها برای استفاده مداوم طراحی شده اند و از 5 اسب بخار تا 350 اسب بخار قدرت دارند.

دستگاه های پنوماتیک که با فشار هوا کار می کنند نوع دیگر کمپرسور صنعتی است. درصنایع دستی، ساختمان سازی، نجاری و اساسا در هر جایی که با بخشی از صنعت سر و کار دارد می توانید یک کمپرسور صنعتی را پیدا کنید. کوبیدن می تواند ساده ترین مثال از کاربرد یک کمپرسور باشد. از آنجا که میخ های پنوماتیک بسیار سبک تر از نسخه های صنعتی هستند، می توانید از یک کمپرسورمعمولی برای تغذیه آنها استفاده کنید.

compressor

تامین انواع کمپرسورهای صنعتی توسط بازرگانی یدک گستر

شرکت مهندسی بازرگانی یدک گستر با در اختیار داشتن کادری مجرب و کارشناسان متخصص در این زمینه در هر لحظه آماده خدمت رسانی و مشاوره به شما همکاران و مشتریان گرامی می باشد.این گروه با سابقه درخشان در زمینه صادرات و واردات کلیه کالاها و محصولات توانسته خود را به اکثر مشتریان معرفی کرده و موجب جلب اعتماد آنان شده است.

 

شرکای تجاری

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

اشتراک گذاری